Skip to main content

dertsrty.jpeg

Με πέντε γενιές να βρίσκονται αυτή την στιγμή ενταγμένες στο παγκόσμιο εργατικό δυναμικό, τα οφέλη που μπορού να έχουν ή και να ζητήσουν οι εργαζόμενοι, δεν μπορούν να είναι ενιαία για όλους.

Στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το BBC, οι εργοδότες προσπαθούν όλο και περισσότερο να προσαρμοστούν στις εξελισσόμενες ανάγκες των εργαζομένων τους – το έχουν ήδη πράξει με τους Gen Z-ers και τους Millennials και τώρα στρέφουν την προσοχή τους στους εκπροσώπους της Gen X.

Κατανάλωση: Η Gen X είναι το κοινό που θέλουν όλοι

«Μπορεί αν φαίνεται απίθανο, αλλά πολλές από τις παροχές των αμερικανικών εταιρειών βασίζονται στο πώς οι εργοδότες μπορούν να εκασφαλίσουν την ικανοποίηση και τη δέσμευση των εργαζομένων τους. Οι εταιρείες εξετάζουν τα δημογραφικά στοιχεία του εργατικού δυναμικού τους και ρωτούν: πού βρίσκεται αυτό το άτομο στη ζωή του; Τι αντιμετωπίζουν; Και πώς μπορούμε να επενδύσουμε τα οφέλη μας με σκόπιμους τρόπους;» εξηγεί η Lauren Winans, διευθύνων σύμβουλος της Next Level Benefits, μιας εταιρείας συμβούλων HR με έδρα την Πενσυλβάνια των ΗΠΑ.

Παρόμοια με την παροχή βοήθειας σε φοιτητικό δάνειο και με την συμβουλευτική ψυχικής υγείας για να προσελκύσουν την Gen Z, όπως και με τις παροχές γονιμότητας και φροντίδας για τα παιδιά για τους Millennials, οι εταιρείες φροντίζουν να παρέχουν αντίστοιχα προνόμια και για τους εργαζόμενους Gen X. Το timing είναι το πλέον κατάλληλο: «Ο Gen Xers είναι οι άνθρωποι που αυτή την στιγμή έχουν ανώτερες θέσεις στις επιχειρήσεις. Και αν όχι ακόμη, σύντομα θα βρεθούν σε θέσεις που οι εργοδότες τους θα θέλουν να παραμείνουν».

Εντυπωσιακές παροχές

Ένα από τα πιο δημοφιλή νέα οφέλη είναι η υποστήριξη της εμμηνόπαυσης. Η εμμηνόπαυση δεν αποτελεί πρόκληση μόνο για τους εργαζόμενους, αλλά και για τους εργοδότες. Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο από την Mayo Clinic, τα σχετικά συμπτώματα οδηγούν σε απώλεια περίπου 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε χρόνο εργασίας κάθε χρόνο.

 

poiuytg.jpeg

 

Φέτος, η αμερικανική εταιρεία βιοτεχνολογίας Genentech εισήγαγε ειδική φροντίδα για την εμμηνόπαυση στους 13.500 εργαζομένους της και στους συζύγους ή συντρόφους τους, ανταποκρινόμενη σε αίτημα των εργαζομένων της. Οι ανάλογες παροχές περιλαμβάνουν πρόσβαση σε οnline ραντεβού on demand με κλινικούς γιατρούς, μαθήματα διαχείρισης των συμπτωμάτων της εμμηνόπαυσης και παραπομπή σε προσωπικούς γιατρούς.

Το εργατικό δυναμικό της Genentech είναι 54% γυναίκες και η μέση ηλικία των εργαζομένων είναι 45. «Είναι πιθανό ότι πολλοί από τους υπαλλήλους μας θα βιώσουν την εμμηνόπαυση ενώ εργάζονται εδώ και θέλουμε να έχουν εύκολη πρόσβαση στη φροντίδα», διευκρινίζει η Cori Davis, επικεφαλής του τμήματος HR της εταιρείας.

Ο Scott Floyd, παγκόσμιος ηγέτης παροχών στη Cisco, λέει ότι η εταιρεία επικοινωνίας κυκλοφόρησε φέτος ένα επίδομα φροντίδας ευαίσθητων ομάδων, που αφορά κάθε πτυχή της φροντίδας ενός ηλικιωμένου γονέα, της υποστήριξης ενός παιδιού με ειδικές ανάγκες ή της βοήθειας ενός συνεργάτη σε μια νέα ιατρική διάγνωση. Το όφελος προέκυψε μετά από τριμηνιαία έρευνα που διεξήχθη τον Ιούνιο και αποκάλυψε ότι πολλοί από τους υπαλλήλους της, ιδιαίτερα οι γυναίκες με ευθύνες φροντίδας, ένιωθαν αδύναμες. Οι γυναίκες που ανήκαν στην Gen X ήταν από τις πιο επηρεασμένες.

«Ήταν ξεκάθαρο ότι οι άνθρωποι που είχαν και μια θέση ευθύνης στην εργασία τους και φρόντιζαν κάποιον στο σπίτ, χρειάζονταν περισσότερη υποστήριξη», επισημαίνει ο Floyd. Η εταιρεία έχει επίσης ένα πρόσθετο όφελος που βοηθά τους υπαλλήλους να βρουν και να προσλάβουν έναν φροντιστή στο σπίτι για ένα ενήλικο μέλος της οικογένειας. «Αυτό που βρίσκεις συχνά είναι ότι όταν οι άνθρωποι βρίσκονται σε κρίση, χρειάζονται τη βοήθεια».

Πολύπλευρη αξία

Οι ερευνητές του μάνατζμεντ συχνά περιγράφουν τα οφέλη των εργαζομένων ως «συμβολικά» αποτελέσματα, σύμφωνα με την Carol Kulik, καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας, η οποία ειδικεύεται στη διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού. «Τα προνόμια αυτά είναι και απτά και σημαντικά και ψυχολογικά», λέει. «Είναι μια σαφής ένδειξη ότι ο εργοδότης ενδιαφέρεται για εσάς και το σύνολο των δεξιοτήτων σας και ότι εκτιμά ανθρώπους σαν εσάς».

Η έρευνα δείχνει ότι αυτή η αντιληπτή αξία ισχύει ακόμη και για εκείνες τις παροχές που οι εργαζόμενοι δεν χρησιμοποιούν απαραίτητα. Για παράδειγμα, λέει η Kulik, «οι εργαζόμενοι μπορεί να μην χρειάζονται ένα συγκεκριμένο επίδομα ή μια παροχή εκείνηυ την στιγμή, αλλά συνειδητοποιούν ότι θα μπορούσαν να το κάνουν στο εγγύς μέλλον, γιατί ξέρουν ότι υπάρχει».

«Γύρω στην ηλικία των 50, οι άνθρωποι ξεκινούν αναπόφευκτα να εμφανίζουν σημάδια σωματικής παρακμής – συχνά δεν είναι καταστροφικό, είναι διαχειρίσιμο – αλλά χρησιμεύει στο να παρακινεί τους ανθρώπους να θυμούνται ότι η ζωή έχει συγκεκριμένη διάρκεια».

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η άνοδος παροχών όπως η λεγόμενη «άδεια μητρότητας» και σε εργαζόμενους αυτής της ηλικίας, η οποία τους επιτρέπει να πάρουν χρόνο για να στηρίξουν και να φροντίσουν τα εγγόνια τους, αλλά και τόσα άλλα προγράμματα ανάπαυσης και ξεκούρασης. «Αυτά είναι οφέλη που οι εργαζόμενοι βρίσκουν θετικά, αφού τούς επιτρέπουν να γιορτάζουν την κάθε μέρα», συμπληρώνει η Kulik.

 ΠΗΓΗ:ot.gr