Skip to main content

Η ναυαρχίδα της Inditex είναι γνωστή για το σικ αλλά φτηνό ντύσιμο που προσφέρει, «κυνηγώντας» τα πολυτελή brands. Όταν τα κορυφαία ονόματα της μόδας βγάζουν στην πασαρέλα τις νέες τους κολεξιόν τα Zara ακολουθούν ταχύτατα με παρόμοια πατρόν, σε εξαιρετικά χαμηλότερες τιμές.

Όμως, όπως εξηγεί το Bloomberg, καθώς οι επώνυμες μάρκες μετά την πανδημία άρχισαν να ανεβάζουν τις τιμές, και ο τομέας της premium μόδας ήταν ήδη στριμωγμένος από τα lockdown, άρχισε να ανοίγει το χάσμα τιμών μεταξύ των πολυτελών και των φτηνών brands.

Τα Zara, σπεύδοντας να καλύψουν το κενο μπήκαν σφήνα, ξεκινώντας την πώληση πολυτελών βραδινών ρούχων και σακακιών από πραγματικό σουέτ, που ανταγωνίζονται  αυτά των ακριβότερων μπουτίκ.

Αν και οι μέσες τιμές των ανδρικών και γυναικείων ενδυμάτων των Zara που διατίθενται online στις ΗΠΑ είναι αυξημένες μόνο κατά 1% σε σύγκριση με το 2023, σε σχέση με το 2022 παρουσιάζουν αύξηση κατά 20%, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών για το λιανεμπόριο EDITED.

Αυτό μπορεί να εξηγηθεί από την αύξηση του κόστους των υλικών και των μεταφορών που επηρεάζει όλους τους λιανοπωλητές. Για παράδειγμα, οι μέσες τιμές της H&M είναι κατά 12% ακριβότερες από ό,τι το 2022, σύμφωνα με το EDITED.

Limited edition συλλογές

Αλλά αντανακλά επίσης το γεγονός ότι η Zara επεκτείνει τη γκάμα των υλικών της προς τα πάνω.

Μια περιορισμένης έκδοσης συλλογή από πραγματικό δέρμα, που διατίθεται στον ιστότοπό της και σε ορισμένα φυσικά καταστήματα, διαθέτει ένα καμηλό παλτό που κοστίζει 699 δολάρια και ένα φόρεμα στα 489 δολάρια. Αυτό απέχει πολύ από τις μπλούζες των 30 δολαρίων, για τις οποίες ήταν γνωστή η μάρκα.

Βέβαια, μπορείτε ακόμα να βρείτε τα φθηνά της ρούχα, τα οποία όμως αναμένεται να εμφανίζονται όλο και πιο συχνά δίπλα σε κασμιρένια πουλόβερ και μεταξωτά φορέματα.

Συνεργασίες και megabrands

Παράλληλα, τρέχουν και οι συνεργασίες της Zara με ακριβές φίρμες όπως η Clarks, της οποίας τα παπούτσια Wallabee γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία.

Εξάλλου με την στρατηγική της να κλείνει τα μικρότερα καταστήματα και να ανοίγει μεγαλύτερα, τα ψώνια μοιάζουν με μια πιο premium εμπειρία.

Στο Zara στο Battersea Power Station του Λονδίνου, τα ξεχωριστά τμήματα που εκθέτουν παπούτσια και εσώρουχα θα ταίριαζαν απόλυτα σε ένα πολυτελές πολυκατάστημα.

H αλλαγή στρατηγικής προέκυψε από τότε που η Marta Ortega Perez, η 40χρονη κόρη του δισεκατομμυριούχου ιδρυτή της Inditex Amancio Ortega Gaona, ανέλαβε την προεδρία τον Απρίλιο του 2022.

Και η προσέγγισή της αποδίδει καρπούς, καθώς η μεσαία τάξη στις ΗΠΑ και την Ευρώπη που βρίσκονται υπό πίεση, επιλέγει τα Zara – μαζί με την αδελφή της εταιρεία και αγαπημένη για τους οπαδούς της αθόρυβης πολυτέλειας Massimo Dutti.

Επιστροφή στα κέρδη

Μετά από μια περίοδο κατά την οποία η αύξηση των πωλήσεων της Inditex επιβραδύνθηκε, κυρίως λόγω της πανδημίας, τα έσοδα επιταχύνονται και πάλι. Η εταιρεία, όμως, έχει αρχίσει να επιταχύνει και πάλι την αύξηση των εσόδων της.

Η εταιρεία, ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο ότι οι πωλήσεις τις προηγούμενες έξι εβδομάδες αυξήθηκαν κατά 14%, ενώ το ακαθάριστο περιθώριο κέρδους της για ολόκληρο το έτος θα αυξηθεί κατά 0,75 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της ότι θα παραμείνει σταθερό.

Τα ρίσκα

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος είναι, η προσέγγιση των Zara να ξενίσει τους κλασσικούς πελάτες της, ιδίως την στιγμή που η -επίσης- προσιτή Shein επεκτείνεται εν όψει της πιθανής εισαγωγής της στο χρηματιστήριο, ενώ και η φθηνή Primark στοχεύει στις ΗΠΑ, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Zara.

Να σημειωθεί ότι τα Zara δεν είναι τα μόνα που επιχειρούν να γεφυρώσουν το χάσμα μεταξύ υψηλού και χαμηλού κόστους.

Η Cos το minimal brand που ανήκει στην H&M διαθέτει μια υψηλής αισθητικής και ποιότητας συλλογή Atelier, όπως και η premium εταιρεία λιανικής πώλησης Reiss.

ΠΗΓΗ:naftemporiki.gr