Skip to main content

 

london.webp

Σε υψηλά επίπεδα διαμορφώθηκαν οι ταξιδιωτικές δαπάνες των Βρετανών και τον Σεπτέμβριο, καταγράφοντας διψήφιο ποσοστό ανόδου, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της Barclays.

Πιο αναλυτικά, οι δαπάνες για ταξίδια με καταναλωτικές κάρτες αυξήθηκαν κατά 13,2%, με τα ταξιδιωτικά γραφεία να σημειώνουν μηνιαία αύξηση 7,1% και αύξηση 10,6% στην αξία των συναλλαγών.

Το ποσό που δαπανήθηκε στις αεροπορικές εταιρίες εκτινάχθηκε σχεδόν κατά ένα τρίτο σε ετήσια βάση, με αύξηση των συναλλαγών κατά 28,7%.

“Τα ταξίδια, που ήταν μία από τις κατηγορίες με τις καλύτερες επιδόσεις το 2023, συνέχισαν τη διψήφια αύξηση (13,2%). Μεγάλο μέρος αυτής της ανόδου οφείλεται στη ζήτηση για διακοπές στο εξωτερικό, με τις δαπάνες σε αεροπορικές εταιρίες να αυξάνονται κατά 31,1%”, ανέφερε η Barclays.

Ωστόσο, σύμφωνα με το τραπεζικό ίδρυμα, οι καταναλωτές είναι επίσης σε επιφυλακή για τις “αυξημένες τιμές”, με σχεδόν τους μισούς να έχουν παρατηρήσει ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρίες και παμπ, να αυξάνουν τις τιμές τους σε περιόδους αιχμής.

Η συνέχιση των δαπανών για ταξίδια ήρθε παρά το γεγονός ότι οι καταναλωτές μείωσαν τις δαπάνες για άλλα προαιρετικά αγαθά.

Η έκθεση της Barclays διαπίστωσε αύξηση κατά 4,6% των δαπανών για βασικά είδη, που οφείλεται στις αγορές ειδών παντοπωλείου και στην αύξηση των τιμών των καυσίμων.

Συνολικά οι δαπάνες με κάρτες αυξήθηκαν κατά 4,2%, λιγότερο από τον πληθωρισμό του 6,3%, αλλά υψηλότερα από το ποσοστό αύξησης του Αυγούστου που ήταν 2,8%.

Σε δηλώσεις του ο επικεφαλής οικονομολόγος της Barclays στο Ηνωμένο Βασίλειο, Jack Meaning, είπε: “Τους τελευταίους μήνες διαμορφώνεται μια εικόνα ότι οι καταναλωτές αρχίζουν να περιορίζουν τις διακριτικές τους δαπάνες, καθώς το κόστος ζωής και η νομισματική αυστηροποίηση από την Τράπεζα της Αγγλίας επιβαρύνουν όλο και περισσότερο. Είδαμε τα προειδοποιητικά σημάδια από τις έρευνες και τώρα το βλέπουμε στα πιο συγκεκριμένα στοιχεία για τις δαπάνες. Αυτό υποδηλώνει ότι οι προοπτικές για τους καταναλωτές, και τις επιχειρήσεις που βασίζονται σε αυτούς, είναι αδύναμες, ακόμη και όταν επιτέλους βλέπουν τα διαθέσιμα εισοδήματά τους να αυξάνονται ταχύτερα από τον πληθωρισμό. Αυτό καθιστά δύσκολο να δούμε οτιδήποτε άλλο εκτός από μια σχετικά στάσιμη οικονομία στον ορίζοντα”.

Από την πλευρά της η διευθύντρια της Barclays, Esme Harwood, πρόσθεσε ότι “οι καταναλωτές αρχίζουν να περιορίζουν τις δαπάνες τους σε ορισμένους μη απαραίτητους τομείς, ώστε να μπορούν να κρατήσουν περισσότερα χρήματα στην άκρη για την εορταστική περίοδο”.

 

ΠΗΓΗ:money-tourism.gr