Skip to main content

Σε ποιο αεροδρόμιο χάθηκαν 10.000 αποσκευές σε μία μόνο ημέρα – Συνεχίζονται τα προβλήματα των ταξιδιωτών ιδιαίτερα στα αεροδρόμια με μεγάλη κίνηση και απαρχαιωμένα συστήματα διαχείρισης αποσκευών

Ένα χρόνο μετά από την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδίων, το χάος στα αεροδρόμια και οι στοίβες από βαλίτσες υποδεικνύουν τις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές.

Δραματικό παράδειγμα των προβλημάτων αποτελεί αυτό στο ολλανδικό Schiphol, όπου χάθηκαν περίπου 10.000 αποσκευές σε μία μόνο ημέρα, με τον CEO της KLM, Μάργιαν Ριντέλ να κατηγορεί το πεπαλαιωμένο σύστημα του αεροδρομίου. 

Από την πλευρά τους, οι ταξιδιώτες προμηθεύονται με συσκευές Bluetooth με τις οποίες θα μπορούν να παρακολουθούν τις συσκευές τους, ασκώντας πιέσεις στα συστήματα να εκσυγχρονιστούν.

 Οι αεροπορικές και οι εταιρείες διαχείρισης αποσκευών υποστηρίζουν πως έχουν λάβει μέτρα για τη βελτίωση των προβλημάτων, ενώ έχουν ήδη ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για την εύρεση λύσεων μέσω συνεργασίας με εταιρείες τεχνολογίας.
bb.jpeg
 

O σύγχρονος τρόπος παρακολούθησης των αποσκευών βασίζεται στα bar codes τα οποία μεν παρακολουθούν την πορεία τους αλλά όχι καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Παράλληλα, τα συστήματα των διαφορετικών αεροδρομίων και εταιρειών πολλές φορές δεν έχουν διασυνδεσιμότητα, χειροτερεύοντας την κατάσταση.

 Μία αποσκευή μπορεί να χαθεί για πολλούς λόγους, είτε αν έχει πέσει το Wifi του αεροδρομίου είτε σε προβλήματα κατά τη μεταφορά της μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών. Παράλληλα, οι αλλαγές στις πτήσεις και οι καθυστερήσεις μπορούν επίσης να δημιουργήσουν στοιβάδες αποσκευών οι οποίες μένουν στα αζήτητα.

Προς το παρόν, οι ταξιδιώτες, μεν, μπορεί να έχουν πληροφορίες όσον αφορά την τοποθεσία των αποσκευών τους λόγω Apple AirTags, Tile ή Samsung SmartTags, αλλά τα γκισέ των αεροπορικών δεν έχουν παρόμοια τέτοια πρόσβαση.

Σημειωτέον πως αρκετές αεροπορικές έχουν αντιδράσει στη χρήση τέτοιων συσκευών. Σύμφωνα με το Bloombergοι προσεγγίσεις των αεροπορικών δεν είναι και πολύ θετικές. Η Deutsche Lufthansa AG αρχικά προσπάθησε να απαγορεύσει τις συσκευές Bluetooth λόγω ανησυχιών όσον αφορά την ασφάλειά τους, αλλά άλλαξε γρήγορα γνώμη. Κάθε τέτοιο «παραπάτημα» οδηγεί όλο και περισσότερους καταναλωτές στις «αγκάλες» εταιρειών όπως Apple και Tile.

btrbrbr.jpeg

Παρά τη βελτίωση των συνθηκών από πέρυσι, οι συνεχιζόμενες ελλείψεις εργαζομένων και μηχανημάτων οδηγούν σε καθυστερήσεις και φέτος. «Το μεγαλύτερο πρόβλημα αυτή τη στιγμή», σύμφωνα με το στέλεχος της τεχνολογικής εταιρείας του κλάδου, SITA, Σουμές Πατέλ, «δεν είναι η τεχνολογία ή η εύρεση λύσεων αλλά η συνεργασία μεταξύ των επιμέρους εταιρειών και τομέων».

Οι αεροπορικές, από την πλευρά τους, ζητούν από τις εταιρείες τεχνολογίας να εξηγήσουν στους πελάτες τους πως τα Bluetooth δεν δίνουν πάντα επικαιροποιημένα δεδομένα και πολλές φορές προκαλούν άγχος και καθυστερήσεις, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.

Μέχρι τη στιγμή που ο κλάδος των αερομεταφορών θα αποφασίσει να εκσυγχρονιστεί, όμως, το μόνο σίγουρο είναι πως οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να στρέφονται στα AirTags, τα SmartTags και τα παρεμφερή προϊόντα για να παρακολουθούν τις βαλίτσες τους.

ΠΗΓΗ: Bloomberg